Sunday, May 8, 2011

UntUkMu SyG

.:: assalamualaikum ::.

ai sume...
wah ari ni, cuaca alhmdulilah okey...
tetiba teringat ari ni hari ibu..
walaupon penah terbaca pasal asal usul hari ibu
tpi ari ni ase rindu sgt kat mak

tmbahan pulak lma x balik kg
lgi la terasa rindu kat family
teros ambik telefon col kakak sbb handfon mak skang tgh sakit
akibat tgn una terlebih rajin menjatuhkan handfon mak beberapa kali
maka pntas je tgn ni mendail no kakak
tnpa hampa kakak x angkat, Phhew!!!

xpe try ag setelah jari ak ni ase nk patah dh mendail no kakak beberapa kali
akhirnye YES!!!! kakak angkt
rupenyer dye tersilent fon..
so x pe di maafkan
trus minx kt kakak nk ckap ngan mak
ni dialog ngan mak::

dila: hello, assalamualaikum mak..mak sihat???
mak: w'salam..mak sihat..adik tgh watpe???
dila: adik x watpe pown, urm mak....... (tiba2 terdiam)
mak: ha??? knape ni??? ade masalah ke..??
dila: selamat hari ibu, mak (tiba2 ase nk menangis plak)
emak: ishh budak ni wat terkejut jer..ooo tima kaseh
dila: sama2, rindu la kat mak...

ak ngan mak pon meneruskan sembang yyg begitu rancak
biase la ak klo jumpe mak ak mulut x leh duk diam
mcm2 bnda nk ckap


saya sayang mak saya

hahaha tpi serius masa ckap tu x sedar air mata nk menitik dh..
biase la ak ni jenis sentap sikit..dulu ade jgak ase malu nk ckap mcm tu
tpi difikirkan balik, klo ak x ckap kn bila lgi ak nk ckap cm tu
so..x perlu nk malu, sebaliknya bngga sbb kita maseh mampu dan sempat nk ckap mcm tu kat mak ayah kita
ala x yah tunggu ari ibu atau ape2
ari2 kita blh ckap kat mak kite kn..kn..kn..


"Ya Allah, ampunilah segala dosaku dan dosa kedua ibu bapaku,
kasihanilah mereka seperti mana mereka mengasihani ku sejak kecil lagi"


saya sayang mak saya
dan
saya sayang keluarga saya
~mmuuaaahhh~

6 comments:

  1. yeeaayy

    selamat hari ibu utk ibu kamuu

    ReplyDelete
  2. hehe tma kaseh anisa..
    slamat ari ibu untuk ibu anisa dan ibu2 d malaysia :)

    ReplyDelete
  3. alololo....sweet je...
    fyna pown syg mak fyna gak..




    jom singgah n follow belog fyna..
    ;)
    http://inibelogfyna.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. hehe jom2 terjah blog fyna...

    ReplyDelete
  5. hehehe~dyla ni sweet la..lembut orangnya..suka tengok dila..moga nanty jadi ibu yang penyayang.. hekhek~ insyaAllah.. :)

    ReplyDelete
  6. hehe ain ag sweet la...insyallah~

    ReplyDelete